• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Academic English Writing

2023/2024
Academic Year
ENG
Instruction in English
3
ECTS credits
Course type:
Elective course
When:
1 year, 4 module

Instructors

Course Syllabus

Abstract

This course teaches practice skills of academic writing to facilitate students’ effective communication within transnational academia. Exploring major writing conventions, at this seminar students perfect techniques of producing scholarly texts in English. Ultimately, a firm foundation for students to further evolve as authors is established.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • The course objectives are: formation and development of foreign language competence necessary for relevant solutions of communicative tasks in various situations of academic and professional communication, formation of socio-cultural competence and behavioral stereotypes necessary for successful adaptation of graduates in the labor market; development of students' ability to independently acquire knowledge to carry out everyday, professional and scientific communication in English; development of the ability to acquire knowledge on how to in everyday, professional and scientific environment in English.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Students know the genre peculiarities of professional and academic texts
  • Students know the academic vocabulary and its necessary for communication in the academic environment
  • Students know the logic of conducting a scientific research, choosing a research topic
  • Students know the logic of constructing a scientific text and parts of the text: essay, outline, outline of a speech, summary of an article, paragraph of an essay, annotation, expert evaluation of the text, list of sources (APA style)
  • Students know the stylistic features of professional and academic texts
  • Students know the approaches to peer review of an academic text and to discussing the text with the author
  • Students are able to manage their own writing process such as prewriting, planning, drafting, revising, editing; develop the effective use of language for unity and coherence in their writing
  • Students are able to use sources responsibly for argument support, avoid plagiarism of any nature, and format their text properly in the APA style
  • Students are able to employ various strategies for the final (polishing) stage of their writing thus providing for better quality writing; they are able to be responsible proof readers for their classmates
  • Students know about the perspectives of academic writing skills in their future career development
Course Contents

Course Contents

  • Lecture 1.
  • Lecture 2.
  • Seminar 1.
  • Seminar 2.
  • Hands-on training 1.
  • Hands-on training 2.
  • Hands-on training 3
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Class work
    30% – аудиторная работа: неподготовленные ответы на вопросы, промежуточные письменные работы любых видов (тестовые задания по пройденному лексическому, грамматическому, лексико-грамматическому материалу, тесты на знание содержания лекций). Виды тестов могут включать: задания на понимание отдельных блоков материала (лекции, семинары), задания на понимание аспектов конкурсного письма, тесты на лексику, грамматику, лексико-грамматический тесты. Тесты проводятся не реже, чем 1 раз в ходе прохождения блока (блок лекций, блок семинаров, блок практических занятий). Количество заданий должно быть не менее 4 и не более 20, их виды определяет преподаватель в зависимости от уровня группы.
  • non-blocking Final argumentative essay
    40%: финальное эссе. Оценка эссе может происходить в 2х видах: в виде экспертной оценки студентами группы с последующей оценкой преподавателем, и в виде презентации проекта. Вид оценки финального эссе определяется преподавателем в зависимости от уровня группы, наличия достаточного времени для проведения презентации проектов. Презентация проекта организована в форме индивидуальной презентации результатов своего исследования и проходить очно (на занятии). Для оценки проекта назначаются эксперты, которые проводят экспертную оценку проекта-исследования. Материалы каждого проекта выкладываются в отдельную папку заранее для ознакомления. Исследователи представляют свои проекты на последнем практическом занятии, в присутствии всех участников практического занятия. Выступающий делает 5-минутное сообщение о ходе исследования и его результатах. 3 эксперта оценивают его работу по критериям. После выступления, присутствующие задают 3-4 вопроса. В ходе текущего контроля преподавателем ведется электронная ведомость. Все текущие оценки округляются до десятых долей в течение 4 модуля. Итоговая оценка за курс округляется до целого числа только в конце курса, после получения оценки за итоговое эссе
  • non-blocking Homework
    30% домашнее задание: любые виды заданий на проверку подготовленной устной речи: ответы на карточки-задания, ответы на вопросы, подготовка к участию в дебатах, обсуждениях, устные экспертные оценки, презентации, отдельных частей эссе (введения, параграфов, заключения), письменные отчеты эксперта, дополнительные, в том числе творческие задания (например, пост на блог “инструкция об использовании Искусственного Интеллекта в определении темы эссе) пр.).
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2023/2024 4th module
    0.3 * Class work + 0.4 * Final argumentative essay + 0.3 * Homework
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Bailey, S. (2015). Academic Writing : A Handbook for International Students (Vol. Fourth edition). Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=862062
  • Bailey, S. (2017). Academic Writing : A Handbook for International Students (Vol. Fifth edition). London: Routledge. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1650435
  • Академическое письмо. От исследования к тексту : учебник и практикум для академического бакалавриата / Ю. М. Кувшинская, Н. А. Зевахина, Я. Э. Ахапкина, Е. И. Гордиенко ; под редакцией Ю. М. Кувшинской. — Москва : Издательство Юрайт, 2019. — 284 с. — (Бакалавр. Академический курс). — ISBN 978-5-534-08297-5. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/424762 (дата обращения: 28.08.2023).
  • Академическое письмо. От исследования к тексту : учебник и практикум для вузов / Ю. М. Кувшинская, Н. А. Зевахина, Я. Э. Ахапкина, Е. И. Гордиенко ; под редакцией Ю. М. Кувшинской. — Москва : Издательство Юрайт, 2022. — 284 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-08297-5. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/494312 (дата обращения: 28.08.2023).

Recommended Additional Bibliography

  • Academic English: Theoretical and Practical Training of Graduate Students - Мкртчян Т.Ю. - Южный федеральный университет - 2019 - https://znanium.com/catalog/product/1088187 - 345671 - ZNANIUM