Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.
194100 Санкт-Петербург,
ул. Кантемировская, д.3, к.1, лит. А, ком. 213, 218, 223
Департамент менеджмента сформировался в 2014 году на базе факультета менеджмента и является частью Школы экономики и менеджмента НИУ ВШЭ – Санкт-Петербург, «мегафакультета», объединившего в себе экономистов и менеджеров. Отличительной особенностью департамента является органичное сочетание теоретической науки, прикладной науки и тесного взаимодействия с реальным сектором экономики.
Веселова Л. С., Маслов А. А., Барабошкин К. Е.
2024.
Вопросы музеологии. 2024. Т. 15. № 2. С. 299-308.
В кн.: Культурологические записки. Выпуск 22: Культура. Человек. Общество. Сборник статей. Вып. 22. Государственный институт искусствознания, 2024. С. 72-84.
Dagaev D., Paklina S., Reade J. et al.
Department of Economics Discussion Paper. . University of Reading, 2021. No. 2021-14.
Всего за год прошло шесть семинаров, на которых наши коллеги, а также приглашенные спикеры, обсуждали свои научные идеи, делились опытом публикаций и находили соавторов по будущим исследованиям. Семинары были открыты для всех преподавателей, студентов и аспирантов Санкт-Петербургской школы экономики и менеджмента и других факультетов Вышки.
Список прошедших семинаров
1. January, 2022 - Ali Nawaz Khan, PhD (Associate Professor, Department of Management, SCEM, HSE, SPb) presented a paper, “Impact of Ethical Leadership on Employee Turnover Intentions in the Construction Industry”, co-authored with Yongkui Li, Mohsin Ali Soomro, Yilong Han, and Rui Xue and accepted by the Journal of Construction Engineering and Management .
2. February, 2022 - Mehmet Huseyin Bilgin, PhD (Professor of Economics, Chair of the Division of the International Economic Integration, Istanbul Medeniyet University, Turkey) shared his insights around two topics: 1) Publications by the Eurasia Business and Economics Society,including Eurasian Business Review (Q1 WoS/SSCI) and Eurasian Economic Review(Q1 Scopus)and 2)Editor's advice for successful publishing in high-ranking journals in management and economics.
3. March, 2022 - Amitabh Anand, PhD (Associate Professor, Department of International Management and Human Resources, Excelia Business School, La Rochelle, France and VisitingAssociate Professor, Department of Management, SCEM, HSE, SPb) shared his experiences with scholarly publications in a presentation, “Research Publication Journey from a Low Ranking to a High Ranked Journal”.
4. April, 2022 - Thadeu Gasparetto, PhD (Associate Professor, SCEM, HSE, SPb) presented his latest research onpenalty kicks in professional football. Thadeushared some preliminary results while finishing collecting and analyzing data.
5. May, 2022 -Galina Shirokova (Deputy Dean, Professor), Aleksandra Bordunos (Lecturer), Louisa Selivanovskikh (Lecturer, Department of Management, SCEM, HSE, SPb) presented a paper, “Unravelling the Relationship between Dark Triad Traits and Effectuation and Causation within SMEs” co-authored with Michael Morris (University of Notre Dame, USA) and recognized as top 10% by the reviewers at the 2022 Annual Meeting of the Academy of Management.
6. June, 2022 -Galina Shirokova (Deputy Dean, Professor) and Elena Shakina ( Dean, Associate Professor, SCEM, HSE, SPb) presented a paper, “Entrepreneurial Orientation as a Mediator of ADHD – Performance Relationship: A Staged Quasi-Replication Study” co-authored with Violetta Bacon-Gerasymenko (Associate Professor, Oregon State University, USA) andWilliam Wales ( Standish Professor of Entrepreneurship, University at Albany-SUNY, USA) and recently published in Journal of Business Venturing Insights.
Мы планируем продолжить эту деятельность в новом учебном году.