• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Business Analytics

2021/2022
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
3
Кредиты
Статус:
Курс обязательный
Когда читается:
2-й курс, 3 модуль

Преподаватель

Course Syllabus

Abstract

The discipline is aimed at developing students' ideas about various types of analytical tasks in the process of designing information systems, including the economic aspects of information markets and their network structure, features of UX analytics, as well as developing skills in building a formal business model that takes into account actions and user expectations. The discipline is implemented in an online format and involves taking an online course from the list of recommended ones.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • формирование у студентов представлений о различных типах аналитических задач в процессе проектирования информационных систем
  • развитие навыков построения формальной бизнес-модели, учитывающей действия и ожидания пользователей
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • знает типы аналитических задач, возникающих в процессе проектирования информационных систем
  • применяет актуальные методы для решения задач аналитики в процессе проектирования информационных систем
  • сопоставляет типы аналитических задач с этапами проектирования информационных систем
Course Contents

Course Contents

  • Специальные темы
  • Типы задач аналитики
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Онлайн-курс
  • non-blocking Проект
  • non-blocking Рефлексивный дневник и взаимное обсуждение
    Совместная презентация по содержанию пройденного курса и результатам выполненного проекта
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2021/2022 3rd module
    0.5 * Онлайн-курс + 0.2 * Проект + 0.3 * Рефлексивный дневник и взаимное обсуждение
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Laursen, G. H. N., & Thorlund, J. (2016). Business Analytics for Managers : Taking Business Intelligence Beyond Reporting (Vol. Second edition). Hoboken, New Jersey: Wiley. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1367899

Recommended Additional Bibliography

  • Brown, D. (2013). Agile User Experience Design : A Practitioner’s Guide to Making It Work. Waltham, Mass: Morgan Kaufmann. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=485894
  • Niedziółka, T. (2018). User Experience Research and development of knowledge in the field of Human-Computer Interaction.
  • Warfel, T. (2011). Prototyping : A Practitioner’s Guide. Sebastopol: Rosenfeld Media. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=516053
  • Wieringa, Roel J. Design science methodology for information systems and software engineering. Springer, 2014.