• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Статья
Эмпирический анализ читинга среди студентов на основе опросов

Барышев И. А., Розмаинский И. В.

Журнал институциональных исследований. 2023. Т. 15. № 3. С. 40-60.

Глава в книге
Access to Healthcare and Digitalization

Anna Pirogova, Taraskina E., Evgeniy Zazdravnykh.

In bk.: GSOM Emerging Markets Conference 2022. M.: St. Petersburg State University Graduate School of Management, 2022. P. 240-246.

Препринт
Computing the proportional veto core

Kondratev A., Ianovski E.

arxiv.org. Computer Science. Cornell University, 2023

XXXI заседание регулярного научного семинара департамента экономики

На XXXI заседании научного семинара департамента экономики Санкт-Петербургской школы экономики и менеджмента НИУ ВШЭ с докладом «Heterogeneous Consumers Matching Heterogeneous Firms in Monopolistic Competition» (совместно с Сергеем Коковиным и Александром Тарасовым) выступит Шамиль Шарапудинов  (студент магистерской ОП Прикладная экономика и математические методы). Семинар состоится 27 марта в 16:50 по адресу: Кантемировская улица, д.3, корп. 1, лит. А, ауд. 345. Ждем всех заинтересовавшихся преподавателей, исследователей, студентов.
Abstract:  

Our novel approach to modeling monopolistic competition with heterogeneous consumers involves a space of characteristics of differentiated good (consumers' ideal points), alike Hotelling (1929). Firms have heterogeneous costs à la Melitz (2003), but choosing its price, every firm chooses also its optimal location, i.e., “niche”. We prove “perfect sorting”: the most efficient firms choose locations, where the consumer’s density is maximal, while the weaker is a firm – the farther it locates from attractive well-populated areas, to escape competition from the strong firms. Other market effects include non-monotone markups, high in the most and least populated zones; and monotone welfare, increasing in population density.