We use cookies in order to improve the quality and usability of the HSE website. More information about the use of cookies is available here, and the regulations on processing personal data can be found here. By continuing to use the site, you hereby confirm that you have been informed of the use of cookies by the HSE website and agree with our rules for processing personal data. You may disable cookies in your browser settings.

  • A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Theories and Practices of Creative Industries

2021/2022
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
5
ECTS credits
Course type:
Elective course
When:
1 year, 1, 2 module

Instructor


Kuleva, Margarita

Программа дисциплины

Аннотация

Данный курс направлен на введение в критические исследования креативных индустрий в глобальном и локальном контекстах. В частности, первая часть курса предполагает знакомство студентов магистратуры с принципами этого подхода к производству культуры, а также его недавней критикой, основанной на актуальных социологических и культурологических исследованиях. Вторая часть курса готовит студентов к практике работы в творческих индустриях в России и включает проектную работу.