• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты
Руководство
Доцент Смирнова Наталья Викторовна

Руководитель департамента
smirnovan@hse.ru

Доцент Меняйло Вера Владимировна

Заместитель руководителя департамента

Специалист по учебно-методической работе 1 категории департамента иностранных языков (Санкт-Петербург) Молчанова Татьяна Васильевна

tmolchanova@hse.ru

Департамент иностранных языков (Санкт-Петербург): Специалист по учебно-методической работе 1 категории Пономарева Алина Дмитриевна

adponomareva@hse.ru

194100, Санкт-Петербург
ул. Кантемировская, д.3, комн. 210, 211
тел. (812) 644-59-11 * 61526 (812) 644-59-11 * 61527

198099, Санкт-Петербург,
ул. Промышленная, 17, комн. 405 А
тел. (812) 300-83-49

Статья
Teaching English as a Foreign Language at the Postgraduate Level in Russia: a Multi-Modular PhD Course a Solution to the Current Crisis

Shcherbakova I. O., Makhmudova T., Kucherenko S.

Высшее образование сегодня. 2020. No. 1. P. 54-60.

Глава в книге
КУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ПРИ ОБУЧЕНИИ ЧТЕНИЮ

Урсул Н., Гасанова И. М.

В кн.: Герценовские чтения 2020. Иностранные языки. СПб.: РГПУ им. А.И. Герцена, 2020. С. 641-643.

Препринт
PREDANIE, LEGENDA, SKAZANIE: THREE GENERIC LABELS IN VLADIMIR ODOEVSKY’S WORKS

Tuliakova N. A.

Literary Studies. WP BRP. Высшая школа экономики, 2018. No.  26/LS/2018.

Как интересно и эффективно учить слова?

Александра Цветкова, тьютор департамента иностранных языков, делится отличной идеей работы с лексикой!

"I came across one inspirational video by TED’s speaker Matt Cutt at the exact moment I was thinking what could be done to help my students improve their general level of English along with creating a language learning environment beyond the course program and the classroom. I did not want my students to have a feeling of being overloaded, so everything should have to be done in small steps, that is why Matt Cutt’s idea sounded perfect. I offered my students to take part in three 30-day "challenges". The first one — 100 new words — you need to learn 3 new English words every day. The second challege — 30 English idioms — you need to learn by heart 1 idiom a day. The last one — 30 new phrasal verbs— as in the previous challenge, 1 new phrasal verb a day. We developed our own system of reports and bonuses to mantain and enhance motivation. I hope that alongside the new knowledge my students got a very good experience of self-improvement and personal growth. You can watch this video and get your share of inspiration."